Internkontroll/styringssystem (Versjon 1.5)
Den vesentlige endringen i betaversjon 2.1 er at løsningen har tatt i bruk tre nivå i venstremeny og at innholdet under hovedaktiviteten «Ledelsens styring og oppfølging» er omstrukturert i henhold til dette. Målet er å skape bedre oversikt og gjøre det lettere å finne det som er nyttig for den enkelte uten å måtte lese alt. Beskrivelsen til «Ledelsens styring og oppfølging» er av samme grunn vesentlig endret. Det er på bakgrunn av tilbakemeldinger og kvalitetssikring også gjort noen endringer på ulik tekst under denne hovedaktiviteten. I tillegg er høyremeny «Regelverkskrav» vesentlig oppdatert.
Nivå 1 - Ledelsens styring og oppfølging (Hovedside til første hovedaktivitet)
Nivå 1.1 – «Godt å vite» - Godt å vite
Nivå 1.1.1 «Hvorfor infosikkerhet?» - Hvorfor internkontroll på informasjonssikkerhetsområdet?
Nivå 1.1.2 «Tonen på toppen» - Tonen på toppen
Nivå 1.1.3 «Støtte til ledelsen» - Støtte til ledelsen
· Flyttet fra tidligere 1.1. Innholdet har mindre justeringer.
Nivå 1.1.4 «Krav og anbefalinger» - Krav og anbefalinger
Nivå 1.2 «Analyse av status» - Analyse av status
Nivå 1.3 «Plan forbedring» - Planlegge internkontroll
Nivå 1.4 «Overordnede styrende dok» - Overordnede styrende dokument
Nivå 1.4.1 «Grunnlagsarbeid» - Grunnlagsarbeid
Nivå 1.4.2 «Policy for infosikkerhet» - Policy for informasjonssikkerhet
Nivå 1.4.3 «Roller og ansvar» - Roller, ansvar og myndighet
Nivå 1.4.4 «Retningslinje risikostyring» - Retningslinje – Risikostyring
Nivå 1.5 «Ledelsens gjennomgang» - Ledelsens gjennomgang
Nivå 1.6 «Styringsparametere og krav» - Styringsparametere og krav
Nivå 1.7 «Godkjenne risikohåndtering» - Godkjenne risikohåndtering
Nivå 1.8 «Krise og beredskap» - Krise- og beredskapshåndtering
Høyremeny Nyttig «Regelverkskrav»
Høyremeny Nyttig «Virksomhetskontekst»